sval skönhet

Det klibbar och klistrar... En perfekt dag att vara i vattnet eller kanske under. Nu är det över ett år sedan som jag dök. Har inte saknat det förrän nu. Det är den där känslan då man bryter ytan och lugnet infaller. Man hör bara sina egna andetag. Vattnet sipprar in i våtdräkten. Det kalla vattnet killar mot huden och det pirrar i kroppen av nervositet och spänning. Det är det som jag saknar nu. Lugnet, stillheten, tystnaden och den salta smaken i munnen.

Det är onsdag och solen strålar på alla människor. Men fint väder lika med lite folk på stan, så jag har gjort såna "tråkiga" saker som att moppa golv, rensa papper och annat kul som man inte hinner med annars. Gött att det är klart i alla fall. Ska nog belöna mig med en glass. Känner att jag är värd det nu när min sambo och alla andra semesterfirare är ute och har det skönt och njuter i solen.  

En annan sval skönhet är Murgrönsviolen. Här i en liten söt zinkhink.




Kram lill knopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0